#ziejemij —- Over zakelijk zichtbaar zijn op social media

Caro, een client van mij, bracht dit onderwerp ter sprake. Ze leest berichten op social media waar mensen met grote regelmaat content op plaatsen. Of het nu gaat om het delen van een boodschap, succesvolle prestaties voor het voetlicht brengen, het aanbieden van een workshop of cursus, reviews vermelden of niet te vergeten al die meningen, het is niet wat Caro voor ogen heeft om zichtbaar te zijn op een zakelijk platform.

Caro slaat sowieso de berichten over die als rode draad #trots #druk #super #trotsopjou bevatten en zijn volgens haar niet relevant voor een zakelijk netwerk. Ook de terugkerende berichten waar mensen zichzelf centraal stellen en grootse projecten etaleren om zichzelf te ‘verkopen’ en overtuigen,  is voor haar geen optie. En als je eenmaal deze weg van het profileren bent ingeslagen is het lastig een andere koers te varen, je hebt immers je eigen verwachtingen gecreëerd.

Met welke waarde voor de lezer plaats je een bijdrage vraagt Caro zich af, daar waar de insteek van een zakelijk netwerk toch een professionele benadering vraagt en er voldoende sociale netwerken zijn waar je jezelf als ik-persoon kunt profileren.

Goed, je wilt jezelf wel profileren maar de vraag is welke manier past bij jou?

Caro vertelt over haar werk en haar leven, waar ze blij van wordt, waar ze veel energie uit haalt en wat ze moeilijk en lastig vindt. Ze schetst een beeld van zichzelf, wellicht niet altijd sociaal wenselijk en gepolijst of passend in het frame van een gelikte en succesvolle carrière. Ze weet goed wat ze wil en ontwikkelt zich volop, maar haar vraag is hoe word ik op mijn eigen wijze zichtbaar op het zakelijk social media.

Caro laat me de tekst  ‘Om erbij te horen’ van Stef Bos lezen:

Hij kiest zijn zinnen en

Hij weegt zijn woorden

Om erbij te horen

Caro heeft geen behoefte om erbij te horen, ze wil zichzelf geen geweld aan doen. Haar insteek is delen van zakelijke informatie met een persoonlijk tintje wat hoort bij een zakelijk platform volgens haar met als uitgangspunt relevante berichten plaatsen voor haar connecties.

Inmiddels is Caro op de voor haar zo eigen professionele wijze aan de slag gegaan met zakelijke informatie op social media. De oorspronkelijkheid en echtheid van haar content geeft al veel feedback en positieve reacties.  

We maken gebruik van cookies om het gebruik van deze website te monitoren. Uw gegevens worden anoniem gemaakt, we kunnen ze dus niet naar u terugherleiden en u krijgt ook geen reclame naar aanleiding van het bezoek aan onze website.